Manali! - Reisverslag uit Manāli, India van Priscilla & Daniel - WaarBenJij.nu Manali! - Reisverslag uit Manāli, India van Priscilla & Daniel - WaarBenJij.nu

Manali!

Blijf op de hoogte en volg Priscilla & Daniel

19 Juli 2014 | India, Manāli

Iedereen bedankt voor de reacties! Super leuk om te lezen! We hebben de afgelopen dagen geen internet gehad, dus hierbij de verslagen met terugwerkende kracht:)

Maandag 7 juli

Om 4.30 uur in de ochtend zijn we per taxi vertrokken naar het vliegveld van New Delhi. Het is een half uurtje rijden vanaf ons hotel. Onderweg kijk ik naar de mensen die op straat liggen te slapen en vraag ik me af hoe de mensen zullen slapen als het monsoon (regen) seizoen begint..Volgens mij spoelen ze dan weg.. We hebben een vlucht naar Kulu, die een uurtje duurt. Bij de security check moet ik weer een apart rijtje voor vrouwen in en wordt ik door een vrouw in een afgeschermd hokje gefouilleerd. Het vliegtuig waar we uiteindelijk instappen is erg klein, ik denk dat we ongeveer met 30/40 man de lucht in gaan.

Aangekomen in Kulu nemen we samen met een Fransman uit Parijs (die een week een reiki cursus gaat doen) een taxi naar Manali. Aangekomen in Manali hadden we wel wat moeite om ons hotel te vinden, we waren ook vergeten om het adres op te schrijven... Maar de mensen zijn hier erg aardig en wijzen ons de weg. De omgeving is apart, het ziet eruit als Frankrijk, met hoge bergen en dennenbomen alleen dan met Indiase mensen. In de winter kun je hier skieen. Er moet ergens een skilift zijn, en ik heb gelezen dat als er geen skilift is je naar boven wordt gebracht met een Yak. 
De kamer ziet er lekker kitsch uit met rode vloerbedekking, lichtpaarse muren en een babyblauw plafond, afgemaakt door een spaarlamp aan het plafond en houten Alpen style schrootjes, very romantic! Nadat we onze spullen hebben afgegooid gaan we meteen op pad, even kijken of we ergens wat kunnen eten. Uiteindelijk eindigen we ergens wat volgens de reisgids 'highly recommended' is. We eten een broodje met kaas, munt chutney, pepers en olijven geserveerd met patat en ketchup  (van de ontbijtkaart). Daniël krijgt het maar moeilijk weg, ik vind het wel ok. In de buurt moet een tempel zijn in de dennebossen.. Heb al gezien op internet dat het niet heel erg mooi is, maar we hebben toch niets te doen. Het is een stukje wandelen bergopwaarts via een pad door het bos. Onderweg konden we met een Angora konijn op de foto, op een Yak zitten voor de foto, ons laten wegen, of met een balletje blikjes omgooien, uiteraard moet je daar wel voor betalen. Ik vind die pluizige konijnen maar eng, de Yak meurt een uur in de wind, hoef mn gewicht even niet te weten en ben slecht in gooien dus ik sla deze activiteiten over.Toen we aankwamen bij een houten gebouw met golfplaat dak dachten we dat het een blokhut was, maar het was toch echt een tempel. Het was er best druk, met Indiase toeristen dan..We zijn met heel wat mensen op de foto geweest, blijkbaar is dat echt superleuk met westerlingen op de foto. Ik vond het wel grappig. Er was ook nog een soort van amusement park bij de tempel, met een piepend reuzenrad en meer gare attracties.. 

Morgen wat uitrusten en rondlopen, en woensdag worden we opgehaald voor onze tiendaagse Himalaya avontuur. Ik denk niet dat ik daar internet heb, maar dan zal ik mijn verhalen later plaatsen. 

  • 19 Juli 2014 - 21:36

    Elly:

    Ha Daan en Sil,
    Fijn weer een verslagje van jullie reis te kunnen lezen. Ik was ook al blij met jullie eerdere korte berichtje.
    Leuke hotelkamer zo te horen!!!! Op naar jullie volgende etappe. Veel succes en plezier.
    Knuffel voor jullie allebei. Groetjes van Elly

  • 20 Juli 2014 - 08:46

    Marja:

    Hi, leuk om weer wat van jullie avontuur te lezen. Konijn en yak zien er leuk uit, maar ik ruik het gelukkig niet. Je had eigenlijk nog zo 'n leuke knuffel moment met de tak vast moeten leggen, voor later, ha ha ha.
    Veel plezier!
    Groetjes Marja

  • 20 Juli 2014 - 08:48

    Marja:

    Ha Ha, foto moment met de Yak bedoel ik!
    Groetjes Marja

  • 20 Juli 2014 - 12:04

    Bram En Cleem:

    Weer een mooie belevenis, komt daar misschien het woord vandaan jakkus/jakkie ! Waar zouden we zijn zonder internet, leuk weer van jullie te horen. Veel reisplezier.
    gr. cleem en bram

  • 20 Juli 2014 - 19:32

    Papa En Mama:

    Hoi, ik had al eerder een reactie geplaatst maar blijkbaar is de verbinding in Frankrijk niet zo goed

  • 20 Juli 2014 - 19:38

    Papa En Mama:

    Poging 3: Nu is er weer een stuk tekst weg....zucht. Kort gezegd: Weer een leuk en geurend reisverslag! Nu op naar het sportieve gedeelte. Doe voorzichtig! (Ik weet dat we in herhaling vallen ;-(). Dikke kus. Papa en mama.

  • 20 Juli 2014 - 20:07

    Papa:

    Ik wist niet dat Daan een baard had? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Manāli

Priscilla & Daniel

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 19164

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Indiase Himalaya

18 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

weggaan en thuiskomen

18 Juli 2012 - 11 September 2012

Peru

12 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Madagascar

19 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Mozambique

13 Mei 2012 - 18 Mei 2012

Zuid-Afrika

Landen bezocht: