Delhi & Agra - Reisverslag uit Delhi, India van Priscilla & Daniel - WaarBenJij.nu Delhi & Agra - Reisverslag uit Delhi, India van Priscilla & Daniel - WaarBenJij.nu

Delhi & Agra

Blijf op de hoogte en volg Priscilla & Daniel

06 Juli 2014 | India, Delhi

Zaterdag 5 juli

Zaterdag ochtend om 2.00 uur zijn we aangekomen in Delhi. De vlucht ernaar toe was eigenlijk zo voorbij! We zouden worden opgehaald bij het vliegveld maar er was niemand te bekennen. In ieder geval niemand met een bordje met onze namen erop. Een goed begin! En dat terwijl we vrijdag nog een email hadden ontvangen over onze pick up. In een kwartier tijd heb ik wel 5 keer het hotel gebeld waar ik de chauffeur dan kon vinden.. Daniël die naast me stond was al  lekker aan het zweten! Het is hier lekker warm! Uiteindelijk na een halfuur kwam de chauffeur aangelopen, ik denk dat het hotel hem gewoon uit z'n bed heeft gebeld.

Het hotel is echt super, schoon en een goed bed. Zaterdag overdag hebben we een beetje geprobeerd uit te rusten, Indiaase tv gekeken en de reisgids doorgelezen. Omdat we blijkbaar een dag extra in Delhi hebben (rekenfoutje in de planning, oeps) en morgen dus ook nog een hele dag te besteden hebben in Delhi gaan we toch nog even de Taj Mahal bekijken in Agra. Zaterdagavond lekker gegeten in de stad, de tocht ernaar toe was bizar. Het is hier zo druk! Fietsen, auto's, vrachtwagens, voetgangers en koeien.. En maar toeteren.. De tocht terug weer naar het hotel was nog meer bizar. Halverwege viel voor het stoplicht onze motorriksja uit, en moesten we even uitstappen. We waren meteen gespot door een aantal zwerfkinderen die aan het bedelen waren. Een meisje van een jaar of vier met een naakt broertje op haar arm van nog geen jaar (ben niet zo goed in het schatten van leeftijden maar hij kon nog niet lopen) hing meteen aan m'n vest. En toen we uiteindelijk weer in de riksja zaten kwam er een meisje met een nep baby die ze telkens op m'n schoot legde, duidelijk een doek met watten erin. Ze had er zelfs een flesje bij..? Uiteindelijk werd het stoplicht gelukkig groen. Geven aan deze kinderen heeft mijn inziens geen zin, in ieder geval geen geld. Ze hebben stuk voor stuk een baas die het geld int. Soms worden ze zelfs door hun baas verminkt zodat ze meer geld ophalen bij het bedelen.

Zondag 6 juli

Vandaag vroeg op, om 5.00 uur worden we opgehaald voor een ritje naar Agra om de Taj Mahal te bekijken. Het gaat ongeveer drie uur duren. Ik had me al helemaal schrap gezet voor een helse rit met eindeloze bochten, overstekende honden, kippen en gekke inhaal manoeuvres maar het viel alles mee. De meeste kilometers hebben we op een bijna lege vierbaans snelweg gereden! Toen we rond 08.00 uur aankwamen stond onze gids al klaar, die sprak gelukkig goed Engels. Dan kan ik tenminste alle vragen stellen. Na het kopen van ons ticket moesten Daan en ik apart naar binnen. Er was een aparte dames ingang waar ik door een dame werd gefouilleerd. Normaal gesproken is het een uur wachttijd maar omdat het nu laag seizoen is konden we meteen doorlopen. "No tourist now because its very hot" zei onze gids. Het was inderdaad behoorlijk heet tijdens de rondleiding maar het was supermooi. Onze gids wilde ons steeds fotograferen, dus we hebben nu een heuse Taj Mahal fotoreportage.. Hij gaf ons zelfs advies over de poses.

Morgen vroeg het vliegtuig naar Manali! daar is het wat koeler, en hoger! In de winter is Manali het ski oord voor de Indiase mensen.

• 06 Juli 2014 - 14:31

Marja:

Hi, leuke en gekke foto's. Wat heeft die man nou voor beest op zijn brommertje? Joyce moet er erg om lachen, ziet er grappig uit. De Tay Mahal was zeker indrukwekkend, zo ziet het er wel uit.
    Veel plezier.
    Groetjes Marja en Joyce (de mijne)

• 06 Juli 2014 - 16:12

Papa En Mama:

Wat een leuk reisverslag weer! Mooie foto's ook. Leuk dat jullie dit nog even mee hebben kunnen pakken. We zijn benieuwd naar het volgende verslag! X

• 06 Juli 2014 - 16:13

Priscilla & Daniel :

Hi Marja & Joyce,
    Leuk jullie reactie te lezen!
    De Taj Mahal was inderdaad heel indrukwekkend!
    Dat op die brommer is een hele grote geit!

Elly:

Super weer je verslagje en wat een mooie toeristische foto,s. Een beetje gemaakt maar toch leuk als herinnering dat je er bent geweest. En het was vast heel mooi. Zo ziet het er wel uit tenminste.
    Ook ik vind de geit op de brommer een top foto. Geniet ze en tot het volgende verslag.
    Groetjes van Elly XX

Bram En Cleem:

Hi, wat een goed begin, het leest weer heerlijk weg. Dit smaakt naar meer :)
    veel plezier!

Bram En Cleem:

Hi, wat een goed begin, het leest weer heerlijk weg. Dit smaakt naar meer :)
    veel plezier!

• 07 Juli 2014 - 21:28

Joyce Van Den Berg:

Hoi, ziet er mooi uit en die man met die geit is idd erg grappig. Kan je toch niet voorstellen dat ze daar zo leven, zie me al gaan met een geit op schoot hi hi.
    Leuk om jullie verslagen weer te lezen. Veel plezier.