Op naar een nieuw avontuur, Peru! - Reisverslag uit Lima, Peru van Priscilla & Daniel - WaarBenJij.nu Op naar een nieuw avontuur, Peru! - Reisverslag uit Lima, Peru van Priscilla & Daniel - WaarBenJij.nu

Op naar een nieuw avontuur, Peru!

Blijf op de hoogte en volg Priscilla & Daniel

19 Juli 2012 | Peru, Lima

Na het kiteavontuur in de Emerald Sea in Madagascar is het bijna tijd om naar Peru te gaan. Eerst nog even twee dagen de hoofdstad van Madagascar Antananarivo, voor de allerlaatste keer. Ik voel me inmiddels veel beter zonder die stomme malariatabletten. Ik ben weer helemaal terug! En ik heb veel zin in Peru! Vanuit het Noorden vliegen we weer terug naar de hoofdstad. Inmiddels weten we een aantal lekkere restaurantjes te vinden en we genieten van de laatste avondmalen in Madagascar. Dan de laatste autorit in Madagascar naar het vliegveld. Ik weet niet waarom, maar elke keer als we een land verlaten voel ik me toch een beetje verdrietig. Op een gegeven moment gaat het toch een beetje als thuis voelen, als je zoveel weken in een land bent. Er staat ons een hele lange vliegreis te wachten. Eerst vliegen we van Antananarivo naar Johannesburg (Zuid-Afrika), van Johannesburg naar Amsterdam, en dan van Amsterdam naar Lima (Peru). Dat wordt dus meer als 30 uur reizen...
 
Op Johannesburg vliegveld kopen we de laatste spullen voor Peru, thermo-ondergoed, een extra hoofdlampje, waterzuiveringstabletten etc. Ook zetten we in een computerwinkel onze kostbare foto´s over op een USB stick (om ze in Amsterdam-Schiphol op de post te doen). Dat duurde 2 uur.. Waardoor we bijna het boarden van onze vlucht misten. De verkoper die ons had toegestaan dit te doen op een computer in de winkel werd ook een  beetje zenuwachtig. Ik denk dat dit niet mocht van z´n leidinggevende.. En hij begon na een uur om geld te vragen, dus we hebben hem een paar Zuid-Afrikaanse Randen gegeven. Daarna was het rennen geblazen naar het vliegtuig!
 
De vlucht viel gelukkig alles mee. Onderweg heb ik lekker geslapen en films gekeken. Wel waren we natuurlijk heel erg moe..
Gelukkig zal er een taxi van het hotel wachten op Lima Airport, we hebben een hotel via Booking.com gereserveerd.  
En ja hoor, bij de uitgang van het vliegveld staat iemand met een bordje met mijn naam. Wat ik wel raar vond want ik heb met Daniel´s naam gereserveerd. Dus we checken even de naam van het hotel bij de chauffeur. En hij zegt dat hij van Miraflores Inn is. Dat klopt wel, want de naam was iets van blabdibla Inn. Na twee nachten besluit ik om uit te vinden hoe het komt dat de taxi chauffeur een bordje had met mijn naam. Had ik misschien mijn naam in de tekstbox van opmerkingen ingevuld bij het reserveringsformulier op Booking.com? En wat zie ik in de mailbox? Het hotel wat we hebben geboekt via Booking.com heet Imperial Inn. SHITTTT! We zitten gewoon in het verkeerde hotel en het geld wordt gewoon van de creditcard afgeschreven!! Onee he! Wat stom! Ik had via de email terwijl we nog in Madagascar waren nog een ander hotel geemaild op zoek naar een kamer, maar dat hotel heeft nooit gereageerd (vandaar dat ik uiteindelijk maar een hotel heb geboekt via Booking.com), maar heeft ons wel opgehaald van het vliegveld! Wat een eikels zeg! Maarja, probeer dat maar duidelijk te maken aan de receptie in het Spaans.. Na het ontbijt lopen we naar het hotel wat we dus eigenlijk geboekt hebben, en gelukkig krijgen we het geld voor de komende nacht terug, en hoeven we ook de taxi niet te betalen (die dus met een bordje stond te wachten met Daniel´s naam).
 

  • 10 Augustus 2012 - 11:13

    Hanneke:

    he jullie zijn gewoon even terug in ned geweest?!! Bizar! Even dicht bij huis maar toch gewoon weer weggaan he! Pff!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla & Daniel

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 19139

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Indiase Himalaya

18 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

weggaan en thuiskomen

18 Juli 2012 - 11 September 2012

Peru

12 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Madagascar

19 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Mozambique

13 Mei 2012 - 18 Mei 2012

Zuid-Afrika

Landen bezocht: